ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ΣΧΟΛΗ
ΤΜΗΜΑ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ &
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ
ΤΟΜΕΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ
KE
800 Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης
(κοινωνικοποίηση-διαπολιτισμικότητα)
Eαρινό εξάμηνο 2014-15
Aναστασία Κεσίδου & Ελένη Χοντολίδου
To μάθημα εισάγει τις φοιτήτριες και τους φοιτητές στις
βασικές έννοιες της Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης (θεσμοί, φορείς
κοινωνικοποίησης, κοινωνικές ανισότητες…) και της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
(μετανάστευση και διαπολιτισμική εκπαίδευση, μοντέλα εκπαίδευσης μειονοτήτων…).
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
1.
|
18/2/2015
|
Εισαγωγή στη θεματική-εννοιολογική προσέγγιση
|
2.
|
25/2/2015
|
Θεωρίες-μοντέλα κοινωνικοποίησης (NK)
|
3.
|
4/3/2015
|
Ομάδες και φορείς κοινωνικοποίησης (NK)
|
4.
|
11/3/2015
|
Ο θεσμός του σχολείου στη σύγχρονη κοινωνία (ΕΧ)
|
5.
|
18/3/2015
|
Η κοινωνική αναγνώριση της παιδικής ηλικίας (ΕΧ)
|
6.
|
1/4/2015
|
Κοινωνική ανισότητα-Οικογένεια και υπόβαθρο-Ανισότητες
στην εκπαίδευση. Επίδοση στο σχολείο και κοινωνική προέλευση-Γλωσσικοί
κώδικες (ΕΧ)
|
7.
|
22/4/2015
|
Πολιτική της εκπαίδευσης (ΕΧ)
|
8.
|
29/4/2015
|
Εκπαίδευση και οικονομική ανάπτυξη-Κοινωνική κινητικότητα
(ΕΧ)
|
9.
|
6/5/2015
|
Μετανάστευση και διαπολιτισμική εκπαίδευση (ΝΚ)
|
10.
|
13/5/2015
|
Μοντέλα εκπαίδευσης μειονοτήτων (ΝΚ)
|
11.
|
20/5/2015
|
Ελληνική πραγματικότητα και διεθνής εικόνα (ΝΚ)
|
12.
|
27/5/2015
|
Γενικές διαπιστώσεις-προετοιμασία για τις εξετάσεις
|
Για το μάθημα έχουν προταθεί τα βιβλία:
Σουζάνα-Μαρία Νικολάου (2006). Θεωρητικά ζητήματα στην Κοινωνιολογία
της Εκπαίδευσης. Αθήνα: Gutenberg.
Δαμανάκης, Μιχάλης (επιμ.)
(2003). Η εκπαίδευση των παλιννοστούντων
και αλλοδαπών μαθητών στην Ελλάδα: διαπολιτισμική προσέγγιση. Αθήνα: Gutenberg.
Για το μάθημα έχει γίνει το ιστολόγιο: http://sociologyofeducation2014-15.blogspot.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου